refactory azbestos fabric

پارچه نسوز آزبست چیست؟

پارچه نسوز آزبست دسته ای دیگر از پارچه های نسوز هستند که مورد استفاده افراد قرار گرفته است. پارچه نسوز آزبست از قدیمی ترین نوع پارچه نسوز می باشد و بسیار کار آمد می باشد.  برزنت نسوز و یا پارچه های تفلونی هم گفته می شود. پارچه نسوز آزبست از الیاف خالص آزبست ساخته شده اند و ترکیب دیگری در آن وجود ندارد.

امروزه از آزبست ها نسبت به قبل کمتر استفاده می شود؛ چرا که آثار مخربی را بر روی محیط زیست و سلامت انسان ها به بار می آورد. از همین رو از آزبست به میزان کمتر استفاده می شود و یا با مواد دیگری ترکیب می شود و یا از مواد جایگزین آن استفاده می کنند. البته در محیطی که ارتباط مستقیم با محیط و انسان ها و مواد غذایی ندارد مانعی ندارد و مشکلی را ایجاد نمی کند.

پارچه های آزبست می توانند دمایی را تا حدود ۴۵۰ و یا در شرایط خاص تا حدود ۵۵۰ درجه سانتی گراد تحمل کنند.  به صورتی تولید می شوند که یا غبار دار هستند و یا بدون غبار که بهتر است به دلیل آلودگی های زیست محیطی که دارد، از نوع بدون غبار آن تولید و استفاده شود.

 پارچه نسوز آزبست به عنوان عایق برای تاسیسات ساختمان ها، نیروگاه های برق و کارخانه ها استفاده می کنند.  علاوه بر این که به عنوان عایق در مکان های بالا استفاده می شود، در ساخت انواع لباس ها، کاور ها و دستکش های نسوز هم از آن استفاده می کنند. عنوان یک درز گیر مناسب در کوره ها نیز استفاده می کنند. و یا به عنوان یک عایق پشتیبان کوره استفاده می شود.

ویژگی ها و کاربرد های پارچه نسوز آزبست:

• دارای عایق حرارتی بسیار بالا می باشند و از آن ها به عنوان عایق حرارتی استفاده می کنند.
• از پارچه نسوز آزبست در کابل ها و اتصالات مختلف، در سلول های دیافراگم الکترو لیتیک، و در ساخت پلاستیک های صنعتی استفاده می شود.
• پارچه های آز بستی با رزین و الیاف و مواد دیگر ترکیب می شوند تا بتوانند گرمای بیشتری را تحمل کنند و درجه پایداری در آن ها افزایش پیدا کند و همچنین در برابر شوک های حرارتی مقاوم تر شوند.
• از پارچه نسوز آزبست برای ساخت لباس های نسوز، پتو های نسوز و لباس ها و تجهیزات ایمنی نیز استفاده می کنند و در ساخت صفحه کلاج، لنت ترمز، فیلتر و پلاستیک ها استفاده می شود.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *