Ceramic Refractory Tape and Ceramic Tape

جهت سفارش نوار نسوز سرامیکی با شماره ۰۹۱۲۱۴۵۲۰۹۴درتماس باشید

نوار نسوز سرامیکی و نوار سرامیکی چیست؟

نوار نسوز سرامیکی و نوار سرامیکی نمونه ای از نوار های نسوز با مقاومت حرارتی و مکانیکی بالا می باشد که از موادی به نام سرامیک و کمی فایبر گلاس تهیه می شود و در سطح ارتقاء یافته آن از سیم  و فویل نیز استفاده می کنند. نوار نسوز سرامیکی از پر کارآمد ترین نوار های نسوز می باشد و حالت اولیه ان می تواند دمایی را تا ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد تحمل کند.

 

انواع نوار های نسوز سرامیکی و نوار سرامیکی :

 نوار های سرامیکی داری انواع مختلفی هستند و در ساختار شان از مواد مختلفی استفاده می شود که به سه م ورد زیر تقسیم می شوند:

  • نوار نسوز سرامیک فایبر: این نوار نسوز  تنها از سرامیک و مقداری فایبر گلاس تشکیل می شود  و این  نوار می توانند دمایی را در حدود ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد تحمل کند.

 

  • نوار نسوز سرامیک فایبر سیم دار: در نوار نسوز سرامیک سیم دار علاوه بر اینکه از سرامیک و فایبر گلاس استفاده شده است، از سیم هایی از جنس استیل و استنلس هم برای بالا بردن درجه حرارت و استحکام مکانیکی آن استفاده شده است و می تواند دمایی را تا حدود ۱۲۸۰ درجه سانتی گراد تحمل کند.

 

  • نوار نسوز سرامیک فایبر فویل دار: نمونه ای دیگر از نوار نسوز سرامیکی فایبر، نوار سرامیکی فویل دار است که از یک فویل در آن برای بالا بردن درجه حرارت و استحکام آن استفاده شده است   و می توانند دمایی را تا ۱۳۰۰درجه سانتی گراد تحمل کند. از این فویل  بر روی سطح این نوار استفاده می شود.

 

کاربرد نوار نسوز سرامیکی و نوار سرامیکی :

 

  • گفتیم که نوار های نسوز سرامیکی از مقاومت حرارتی بسیار بالایی بر خور دار هستند و به همین جهت از این نوار ها در بسیاری صنایع مختلف، پتروشیمی و نیروگاه ها و یا مخازن نفتی و یا سکو ها برای درز بندی و عایق کاری در حرارت  های بالا استفاده می کنند.

 

  • به دلیل نسوز و مقاومت حرارتی نوار نسوز سرامیکی از ان در ماشین های سبک و سنگین برای عایق بندی اگزوز ها نیز استفاده می کنند.

 

  • با توجه به خاصیت نسوز بودن نوار های سرامیکی از این محصول برای دوخت و تولید انواع لباس های نسوز  که در معرض آتش هستند مانند: دست کش ها و یا لباس های آتش نشانی استفاده می کنند. همچنین برای ساخت کیسه های نسوز هم از این نوار مقاوم و نسوز استفاده می کنند.

 

  • در تاسیسات و خط لوله ها که فشار و حرارت بالا هستند، از  نوار نسوز سرامیکی به عنوان عایق حرارتی استفاده می کنند. همچنین آب بندی مخازن صنعتی از دیگر کار برد های این نوار نسوز کار آمد می باشد.

آپدیت ۱۳ آذر ۱۳۹۸

Ceramic Refractory Tape

درباره نوار نسوز سرامیک و نوار سرامیکی بیشتر بدانید.

نوار  نسوز سرامیک و نوار سرامیکی  که محصولاتی چون  پارچه ، طناب ، کمربند و نخ و غیره  را شامل می شود   با استفاده از الیاف سرامیکی و سیم های آلیاژی ضد زنگ از طریف پردازشی خاص تولید می شود و از  مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخوردار بوده و مقاومت خوبی در برابر فشار و کشش دارد.

نوار سرامیکی  پارچه ای بافته شده و  باریک است که از الیاف سرامیکی مبتنی بر آلومینو سیلیکات با درجه حرارت بسیار بالا ساخته شده و با فایبرگلاس با درجه حرارت  بالا تقویت شده است. این نوار  سفید  رنگ  است ، برای کاربردهایی با  درجه حرارت بسیار بالا تا ۲۳۰۰ درجه فارنهایت استفاده بسیار مناسب است.

نوار نسوز سرامیکی چیست؟

اگر با لوله های بخار، اگزوزها، کوره‌ها و تاسیسات حساس سروکار داشته باشید، نام نوار نسوز سرامیکی به علت گستردگی کاربرد‌هایش در این زمینه‌ها حتما به گوشتان رسیده است. این نوار نسوز که بافتی مانند پارچه‌های سرامیکی و استحکامی به اندازه طناب‌های سرامیکی دارد از الیاف سرامیک فایبر به شکل پارچه ساخته می‌شود. این نوار در دو نوع ساده و مسلح(سیم دار) در عرض های ۲،۳،۵،۷ و۱۰ سانتیمتری و در ضخامت ۱ تا ۵ میلیمتر عرضه می‌شود.

برخی از مصارف این نوار شامل عایق بندی انواع اگزوز ماشین‌های سبک و سنگین، عایق کاری و درز بندی در پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها، جایگاه‌ها، تاسیسات، خطوط لوله، سکو‌ها و مخازن نفتی و سوختی می‌شود. همچنین در دوخت انواع لباس، دستکش، کیسه نسوز و آب بندی انواع مخازن صنعتی نیز کاربرد دارد.

نوار نسوز سرامیک فایبر چیست؟

 این نوع از نوارهای نسوز در سه مدل زیر تولید و ارائه می گردند:

نوار نسوز سرامیک فایبر چیست؟

نوار نسوز سرامیک فایبر در واقع یک نمونه اولیه و اصلی می باشد و این قابلیت را دارد که در محدوده دمایی ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد از خود مقاومت بالایی نشان دهد به عبارتی از تحمل حرارتی بسیار بالایی برخوردار میباشد

 نوار نسوز سرامیک فایبر از نوع سیم دار  چیست؟ 

این نوع از نوارهای نسوز در قیاس با نورهای نسوز سرامیک فایبر در سطح بالاتری قرار دارند و به عبارتی پیشرفته تر هستند در ساختار و ترکیب این نوارهای نسوز از لایه‌های سیم استنلس و استیل استفاده شده است و وجود آنها سبب شده است تا محصول مورد نظر در برابر حرارت از خود مقاومت بالایی نشان دهد یعنی دمای حدود ۱۲۸۰ درجه سانتیگراد را می‌تواند به خوبی تحمل کند و همچنین باعث افزایش استحکام  مکانیکی در این نوار ها شده است.

نوار نسوز سرامیک فایبر فویل دار چیست؟

 جدیدترین مدلی که از نوارهای نسوز تا به حال تولید شده است این گروه از نوارهای نسوز هستند که بسیار پیشرفته می باشند در واقع بر روی سطح نوار سرامیک لایه ای از آلومینیوم قرار گرفته است که باعث پدید آوردن این محصول شده است از طرفی وجود فویل آلومینیوم استحکام این نوار را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و تحمل حرارتی آن را تا ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد بالا می‌برد که این نکته بسیار مهم و با اهمیتی می‌باشد

نوار سرامیکی

آپدیت ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

نوار سرامیکی چیست

نوار سرامیک یکی از انواع عایق های سرامیکیست که تولید و بافته شده از با کیفیت ترین فیبر سرامیکی و همچنین با بهره از رشته های فایبر گلاس و در برخی موارد رشته های فولادی جهت تقویت نوارهای سرامیکی تولید می شود . نوار نسوز سرامیکی با دوام بسیار بالا با داشتن قابلیت هایی نظیر عایق بندی حرارتی از جمله کارآمدترین نوارهای نسوز با قابلیت های فراوان به شمار می رود  که در عایق بندی الکتریکی در صنایع گوناگون کاربرد بسیاری دارد . نوار های سرامیکی را می توان با توجه به رشته های به کار برده شده در آن و همچنین نوع روکش استفاده شده برای تولید این نوارها تقسیم بندی نمود .

ویژگی های نوار نسوز سرامیکی 

  • نوار های نسوز سرامیکی می توان یک جایگزین خوب برای نوار آزبست باشد
  • مقاومت بالا در حرارت های بالا
  • ضد اشتعال
  • سبک
  • توانایی مقاومت برابر بیشتر مواد شیمیایی

 

انواع نوار های نسوز سرامیک

  • نوار نسوز سرامیک فایبر : این نوع نوار نمونه اولیه از نوار سرامیک متشکل از سرامیک و فایبرگلاس می باشد که قابلیت تحمل حرارت تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد را دارد .

 

  • نوار نسوز سرامیک فایبر سیم دار : میتوان گفت این نوع نوار نمونه ارتقاء پیدا کرده نمونه اولیه نوار نسوز سرامیک می باشد که متشکل از لایه هایی از سیم استنلس و هم چنین استیل با قدرت تحمل حرارتی برابر با ۱۲۸۰ درجه سانتیگراد بوده که از قابلیت های ویژه آن به توانایی تحمل حرارت بیشتر با بالا بردن میزان استحکام مکانیکی می توان اشاره نمود .

 

  • نوار نسوز سرامیک فایبر فویل دار : این نوار در واقع آخرین و بروزترین نمونه از نوارهای سرامیکی موجود می باشد تفاوت این نوع از نوارهای سرامیکی به کار بردن لایه ای از فویل آلومینیم در سطح نوار سرامیک است که نتیجه به کار بردن آن تولید نوار سرامیکی با قابلیت استحکام بسیار فراوان و قدرت تحمل حرارت تا دمایی در حدود ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد می باشد .

 

موارد کاربرد نوار سرامیکی

  • می توان گفت اولین و اصلی ترین کاربرد نوارهای سرامیکی استفاده به عنوان نوعی حفاظ در کابل های برق و عایقی برای اشکال مختلف لوله هایی با حرارت بالا می باشد . زمانی که نیاز به عایق الکتریکی با توان بالا باشد نوار نسوز سرامیک یک عایق بسیار مناسب به شمار می رود ، در مواردی مانند آب کاری فلزات که در صنایع فولاد کاربرد دارد. همچنین در عایق نمودن درچه های گوناگون نظیر لوله اگزوز و یا دیگ بخار می توان از این نوارها بهره برد .
  • این نوارها در صنایعی نظیر پتروشیمی که با انواع گازهای داغ در ارتباطند نیز کارائی دارد

نوارهای نسوز سرامیک این قابلیت را دارند که به عنوان نوعی واشر و یا درزگیر در خط های انتقال بخار و سیالاتی با حرارت بالا و همچنین کوره ها استفاده شوند .

  • از دیگر موارد کاربرد این نوارها استفاده در تولید انواع لباس های نسوز که عموماً قابل استفاده در مراکز آتش نشانی می باشد نیز می توان نام برد .

 

 

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *