Fiberglass Refractory Fabric

پارچه نسوز فایبرگلاس چیست؟

پارچه نسوز فایبرگلاس از الیاف های فایبر گلاس که از فیبر های شیشه ای با درصد خلوص بالا هستند ساخته می شود. و در برابر حرارت و شعله بالا بافته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاربرد های صنعتی غیر پوششی از این پارچه ها نیز بسیار استفاده می شود.

در محیط هایی که نیاز به یک عایق حرارتی دارند و در دماهای بالا به عنوان عایق و مانع می توان از پارچه های فایبر گلاس نیز استفاده کرد.

پارچه های نسوز فایبر گلاس می توانند دمایی را تا حدود ۵۴۰ درجه سانتی گراد تحمل کنند.

فیبر شیشه ای که در ساخت پارچه های فایبر گلاس استفاده می شوند، زمانی شکل می گیرند که رشته های نازک شیشه با قطر نازک به آن اضافه می شوند.

الیاف های شیشه ای جزئی از بهترین الیاف های نساجی هستند که دارای استحکام کششی بسیار بالایی می باشند و بسیار قابل استفاده هستند.

برای اینکه مقاومت حرارتی پارچه های فایبر گلاس بالا برود، این پارچه ها را حرارت می دهند و با فویل ان را حرارت می دهند که به ان های پارچه های فایبر گلاس فویل دار می گویند. پارچه های فایبر گلاس جایگزین مناسبی برای پارچه های نسوز آزبست هستند.

ویژگی های پارچه فایبرگلاس:

• پارچه های نسوز فایبر گلاس در برابر اسید ها و قلیایی ها و مواد شیمایی دیگر بسیار مقاوم هستند.
• دارای انعطاف پذیری بسیار بالا
• در برابر سایش و خوردگی بسیار مقاوم هستند.
• این پارچه غیر قابل اشتعال می باشد و قدرت مکانیکی بسیار بالایی می باشد.
• در برابر نفت و نشت مواد شیمیایی مقاوم هستند.
• این پارچه ها دارای خاصیت دی الکتریک هستند.
• پارچه های نسوز فایبر گلاس مقاومت کششی خود را در دماهای بالا حفظ می کنند.
• این پارچه ها تحت تاثیر نور خورشید، باکتری ها و قارچ ها قرار نمی گیرند.

کاربرد پارچه نسوز فایبرگلاس:

• از پارچه های نسوز فایبر گلاس برای محافظت از سیم ها و کابل ها و شیلنگ ها و لوله ها و… استفاده می شود.
• به عنوان عایق حرارتی در هیلر ها و کولر ها کار برد دارد.
• از پارچه های نسوز فایبر گلاس در ساخت کشتی های تفریحی و تجهیزات ساخت کشتی صنایع دریایی به دلیل کم بودن چگالی آن و عایق بودن آن در برابر حرارت استفاده می شود‌.
• در فیلتراسیون و ساخت ژاکت های حرارتی، در ساخت پرده های ایمنی آتش و پرده های جوش کاری از پارچه های فایبر گلاس استفاده می کنند.

آپدیت ۴ آذر ۱۴۰۰

پارچه فایبرگلاس ۲۰۰ گرمی

فایبرگلاس نوعی پلاستیک تقویت شده است که کاربردهای صنعتی و حتی خانگی زیادی دارد. برای تقویت فایبرگلاس از الیاف شیشه استفاده می‌شود و در واقع نام آن نیز برگرفته از ساختار آن است؛ یعنی فیبرو الیاف شیشه در پلاستیک باعث ایجاد یک بافت بسیار خاص و کارآمد می‌شود.

معمولاً برای ساخت پارچه فایبر گلاس به عنوان مبنای تولید سایر قطعات از این جنس، الیاف شیشه روی یک ورق پهن پلاستیکی ریخته می‌شوند و بعد به صورت پارچه بافته می‌شوند. البته الیاف شیشه موجود در فایبرگلاس بسیار ریزتر از آن است که دیده شود.

با توجه به کاربردی که فایبرگلاس دارد، می‌توان آن را از انواع شیشه‌ها ساخت. به عنوان مثال برای ساخت پارچه فایبرگلاس ۲۰۰ گرمی باید از نوعی شیشه خاص که وزن کمی دارد استفاده کنیم. اما به طور کُلی انواع فایبرگلاس سبک و مستحکم هستند و در مقابل کشش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. ضمن اینکه این نوع پارچه بسیار انعطاف پذیر است و دقیقاً به شکل قطعه‌ای که داخل آن قرار گرفته است در خواهد آمد. به همین علت از آن برای عایق بندی انواع حمام، قایق، هواپیماف سقف، تجهیزات صنعتی و … استفاده می‌کنند.

در ادامه با تمام خصوصیات، مزایا و کاربردهای پارچه فایبرگلاس آشنا می‌شویم و می‌توانیم بهترین نوع آن را انتخاب کنیم. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه این محصول با دفتر صنعت گستر طوس تماس بگیرید. چراکه شرکت نسوز طوس باکیفیت‌ترین محصولات فایبرگلاسی را تولید و عرضه می‌کند و همراه آنها خدماتی ارائه می‌کند که نظیر آن را جایی نمی‌بینید.

پارچه فایبرگلاس چیست؟

همانطور که می‌دانید پارچه فایبرگلاس نوعی الیاف است که از پلاستیک تقویت شده به وسیله شیشه به دست می‌آید. این پارچه یک عایق حرارتی و الکتریکی بسیار خوب است که سایر خصوصیات آن باعث می‌شود در صنعت به عنوان یکی از بهترین عایق‌ها به کار برده شود. مقاومت در برابر حرارت بالا و انعطاف‌پذیری باعث می‌شود از این نوع پارچه در صنایع مهمی مثل صنایع نظامی، کشتی سازی، هواپیماسازی و … استفاده شود.

این نوع پارچه خود انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها برای مصارف خاصی عرضه می‌شوند.

پارچه فایبرگلاس چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا اینجا به برخی از ویژگی‌های بارز پارچه فایبرگلاس اشاره کردیم. اما این محصول بسیار ویژه است و از تکنولوژی پیشرفته‌ای برای تولید آن استفاده می‌شود. خواص و ویژگی‌های این پارچه شامل:

استحکام مکانیکی بالا: این پارچه مقاومت بالایی در برابر کشش و تنش دارد و از این نظر حتی از فولاد هم بهتر عمل می‌کند.

عایق الکتریکی: این پارچه با هر ضخامتی عایق الکتریکی است. برای ایمن‌سازی یا طراحی دستگاه‌های صنعتی این ویژگی بسیار مهم است.

عایق حرارتی: از آنجایی که فایبرگلاس از هیچ ماده قابل اشتعالی ساخته نشده، نسوز است و عایق حرارتی محسوب می‌شود. به همین علت است که از این پارچه برای ساخت ساختمان نیز استفاده می‌شود.

پایداری: این پارچه‌ها در برابر حرارت مقاومت نشان می‌دهند، پایداری خوبی نیز دارند و تغییر دما باعث تغییر شکل آنها نمی‌شود. به همین دلیل ابعاد آن ثابت بوده و برای مصارف صنعتی بهینه است.

دوام بالا: فایبر گلاس یک ماده مقاوم است که پوسیده نمی‌شود و عوامل شیمیایی و فیزیکی مختلف باعث پوسیدگی آن نمی‌شود.

سازگاری بالا: فایبرگلاس در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود و می‌توان آن را با انواع مواد آلی و معدنی ترکبی کرد. به همین دلیل ویژگی‌های جدیدی را می‌توان به پارچه فایبرگلاس افزود و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

طریقه استفاده از پارچه فایبرگلاس

برای استفاده از پارچه فایبرگلاس باید آن را روی سطوح مورد نظر چسباند. برای اینکار دو روش خشک و مرطوب وجود دارد که روش خشک مرسوم‌تر است اما برای برخی کاربردها باید از روش مرطوب استفاده کرد. در روش خشک پارچه به صورت خشک روی سطوح قرار می‌گیرد و در روش مرطوب، پارچه را روی سطوح چسبناکی مثل اپوکسی می‌چسبانند.

نکته قابل توجه این است که برای عایق بودن پارچه باید آن را طوری نصب کرد که هیچ درزی باقی نماند. همچنین اگر هدف از نصب این پارچه استحکام است، معمولاً آن را روی کل سطح می‌کشند.

کاربردهای پارچه فایبرگلاس

همانطور که گفتیم  پارچه فایبرگلاس کاربردهای گسترده‌ای در صنعت دارد. یکی از مهم‌ترین علل این کاربرد گسترده عایق حرارتی مناسب در دمای بالا و مناسب بودن برای ساخت واشرهای صنعتی است. همچنین این پارچه دوام و مقاومت خوبی داشته و ایمنی مناسبی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود در انرژی و هزینه صرفه جویی کنید و ریسک کار را پایین بیاورید. ویژگی‌های خاص این ماده باعث شده کمتر پارچه‌‌ای را بتوان با آن جایگزین کرد و به همین دلیل پارچه فایبرگلاس یکی از ضروری‌ترین مواد اولیه صنایع مختلف محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم به صورت مختصر کاربردهای این نوع پارچه را ذکر کنیم، باید بگوییم این پارچه در صنایعی مثل موارد زیر نقش دارد:

  • صنایع تولید آشامیدنی
  • صنعت خودروسازی
  • صنعت تولید مواد شیمیایی
  • برج‌های خنک کن
  • اسکله‌ها و صنایع کشتی سازی
  • صنایع غذایی و پزشکی
  • آکواریم و استخر‌ها
  • لوله کشی سیالات
  • معادن
  • پتروشیمی
  • صنایع نظامی و دفاعی
  • عایق سازی ساختمان‌ها و تاسیسات

چرا پارچه فایبرگلاس ۲۰۰ گرمی را باید از نسوز طوس تهیه کنیم؟

نسوز طوس انواع پارچه فایبرگلاس را با دوام بالا و ابعاد مد نظر شما تولید و با قیمت به صرفه ارائه می‌کند. این شرکت از به‌روزترین تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کند و با استفاده نیروی کار متخصص خود باکیفیت‌ترین انواع پارچه را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی دیگر از دلایلی که باید پارچه فایبرگلاس ۲۰۰ گرمی و سایر انواع دیگر را از این فروشگاه تهیه کنیم شامل:

سرعت در ارسال کالا

شما می‌توانید در نسوز طوس به سرعت محصول خود را انتخاب کنید و با وارد کردن آدرس خود در سریع‌ترین زمان ممکن محصول را در هر حجمی که می‌خواهید  تحویل بگیرید.

پاسخگویی و پشتیبانی

شما می‌توانید قبل یا بعد از خرید و به صورت ۲۴ ساعته با نسوز طوس تماس بگیرید و بهترین محصولات را انتخاب کنید. دریافت مشاوره رایگان و خدمات پشتیبانی ساده‌ترین خدمات نسوزهستند.

پرداخت امن

شرکت نسوز طوس انواع شیوه پرداخت را برای شما در نظر گرفته و با ارائه پیش فاکتور خیال شما را از خریدتان آسوده می‌کند. محصولات موجود در فروشگاه نسوز بسیار متنوع و خوش قیمت است و تاثیر زیادی بر کُل بازار دارد.

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *