ورق نسوز کلینگریت بدون سیم

جهت استعلام و خرید با شماره ۰۹۱۲۱۴۵۲۰۹۴ درتماس باشید

ورق نسوز واشر (کلینگریت)

یکی از ورق های نسوز که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی داشته و از پر فروش ترین نوع ورق های نسوز به شمار می آید ورق نسوز کلینگریت می باشد که با نام دیگر ورق نسوز واشر شناخته می شود ، نام گذاری این ورق بر اساس نام یکی از تولیدکنندگان شناخته شده در زمینه ورق های واشر به نام برند کینگر صورت گرفته است . گستره کاربرد این ورق ها از مصارف خانگی تا استفاده در بزرگترین کارخانجات صنعتی ، نیروگاه ها و سکوهای نفتی وسعت دارد . ورق نسوز کلینگریت با ساختار پیچیده خود متشکل از موادی مانند ترکیبات آزبست با انواعی از رزین های لاستیکی از جمله ان بی آر  و  اس بی آر می باشد . این نوع از ورق های نسوز با وجود رزین های لاستیکی به کار رفته در ترکیبات آن دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و همچنین پودر آزبست ترکیب شده در مواد آن قابلیت تحمل حرارت و آب بندی این ورق ها را به وجود می آورد . دسته ای از ورق های کلینگریت نیز بدون ترکیبات آزبست به تولید می رسند ، آزبست از جمله مواد معدنی می باشد که با وجود اینکه زمان زیادی است به عنوان یک ماده نسوز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما استفاده از آن به لحاظ برخی مضرات توصیه نمی شود . ورق های نسوز کلینگریت در ابعاد و ضخامت های گوناگون به تولید می رسد .

انواع ورق نسوز کلینگریت

ورق نسوز کلینگریت بدون سیم

این نوع از ورق های نسوز کلینگریت در ساختار خود دارای ترکیبات آزبست و رزین های لاستیکی بوده اما در ساختار آن از سیم استفاده نمی شود که آن را از معمولی ترین انواع ورق های نسوز می توان به شمار آورد . ورق نسوز کلینگریت بدون سیم دارای قابلیت تحمل حرارت تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد می باشد .

ورق نسوز کلینگریت بدون سیم گرافتی

ورق های نسوز کلینگریت بدون سیم گرافتی نیز در ساختار خود دارای همان ترکیبات آزبست و رزین های لاستیکی و البته بدون به کار رفتن سیم می باشند . اما تفاوت این نوع از ورق های نسوز با انواع دیگر آن در  لایه ای از گرانیت است که بر روی این  ورق ها به کار رفته است . ورق های گرافیتی با وجود این لایه قابلیت تحمل حرارت بالاتری را پیدا کرده و در صنایع مختلفی کاربرد دارند . تحمل حرارت در این ورق ها تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد است .

کاربرد ورق های نسوز بدون سیم

از ویژگی های خوب این محصول تحمل حرارتی بالا می باشد ، علاوه بر آن دارای خواصی همانند خاصیت ضد اسید و ضد روغن بودن آن بوده و همچنین جهت عدم نفوذ گاز نیز کاربرد دارد . این ورق ها را به دلیل داشتن مقاومت شیمیایی مناسب آن ها در محیط هایی که دارای اسیدهای معدنی و یا آلی ضعیف ، گازهای صنعتی و یا روغن های مصنوعی و نفت و ترکیبات آن می باشد نیز به کار می برند . واشرهای تولید شده از این ورق ها کاربردهایی از جمله استفاده در کمپرسور های هوا ، آببندی برای انوع مصارف صنعتی و غیر صنعتی ، موتورهای دیزلی ، خطوط لوله ، سوپاپ ، و یا سرسیلندر واشر نیز دارند . از نوع بدون آزبست این ورق های نسوز نیز می توان در صنایع غذایی بهره برد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *