Pure graphite sheet

ورق گرافیت خالص چیست؟

ورق گرافیتی خالص  از فیبر گرافیتی انعطاف پذیر از طریق شیمیایی و درجه حرارت بالا ساخته شده است روش ساخت آن به شیوه  قالب گیری یا نورد بدون هیچ گونه چسب می باشد. این گونه ورق ها ماندگاری و طول عمر بالایی دارند و می توانند در شرایط سخت و نا مطلوب عملکرد خوبی داشته باشند. از ویژگی این محصول این است که می تواند برای فلزات عایق بسیار خوبی باشد و در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاومت خوبی از خود نشان دهد. این نوع ورق ها قادر هستند دمایی در حدود ۶۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند. البته در دمای منفی ۲۴۰ درجه نیز بسیار مقاومت خوبی دارند.

کاربردهای ورق گرافیت خالص

 این ورق ها برای اتصالات ، شیشه ، اتصالات لوله ، پمپ ، شیرآلات ، صنایع شیمیایی ، داروسازی ، پتروشیمی ، ایستگاه های برق ، صنایع قند کاغذ و غیره مفید هستند. این ورق ها در برابر فشار زیاد و همچنین تابش خورشید مقاومت بسیار بالایی دارند و حالت الاستیکی داشته و در کاربردهای زیادی می توان از ورق گرافیت خالص استفاده نمود.

در ساخت این نوع ورق ها از گرافیت خالص استافده شده است و خلوص کربن آن ها در حدود ۹۹ درصد می باشد. این نوع ورق ها هدایت حرارتی بسیار خوب ، انتعطاف پذیری ، مقاومت شیمیایی بسیار خوبی دارند. کاربردهای این نوع از ورق ها بسیار زیاد است. از دیگر ویژگی های بی نظیر این گونه ورق ها این است که از وزن بسیار کمی برخوردار هستند. البته باید بگوییم که از نظر شکنندگی مقاومت خوبی ندارند. اما اگر به آن رزین هایی مثل رزین اپوکسی و الیاف فایبر گلاس اضافه شود مقاوم تر می شوند. ورق گرافیت خالص به سبب خلوص بالایی که دارد قادر است در محیط های شیمیایی با ph بین ۰ تا ۱۴ به خوبی کار کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *