ورق نسوز سیم دار

ورق نسوز سیم دار چیست؟

ورق های نسوز در دو نوع سیم دار و بدون سیم ساخته می شوند . ورق نسوز سیم دار از جمله ورق های می‌باشد که کاربرد زیادی در بخش های مختلف دارد از جمله کاربردهای گسترده این نوع از ورق می توان   استفاده از آن در مکان هایی که تحت فشار زیاد و شرایط حرارتی بالا قرار دارند اشاره کرد.  همچنین  آنها قابلیت تحمل و مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف را نیز دارند. 

این نوع از ورق ها را با نام ورق های کلینگریت نی  می شناسند که در ساختار آن از رزین های پلاستیکی و پودر آزبست استفاده شده است. این مواد باعث می شود که انعطاف پذیری بسیار خوبی را در این گونه ورق ها شاهد باشیم. بازه دمایی که ورق های نسوز می توانند تحمل کنند چیزی بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد بوده و این امر باعث می شود که استفاده از آن ها در کوره های حرارتی رواج زیادی داشته باشد.

ویژگی های ورق نسوز سیم دار

-این ورق ها در شرایط دمایی بالا مقاومت خوبی دارند.

-در برابر گاز هایی مانند اسکید های کربن ، اکسیژن و بخار آب مقاومت بالایی دارند.

-مقاومت خوبی در برابر گاز های حاوی گوگرد در حرارت بالا دارند

– در حرارت زیاد خواص مکانیکی آن ها تغییر نمی کند.

– این نوع ورق ها دارای سیم های فولادی در ساختار خود هستند که موجب می شود بتوانند فشار بیشتری را تحمل کرده و از استحکام خوبی برخوردار باشند.

انواع ورق های نسوز

تا اینجای مطلب که با ورق نسوز سیم دار آشنا شدیم خوب است در کل با انواع ورق های نسوز و دسته بندی های مختلف و کاربردهایی که دارند کمی بیشتر آشنا شویم . در ادامه مطلب به توضیح مختصری در این خصوص می پردازیم :

ورق های نسوز انواع و اقسام مختلفی را شامل می شوند که  شامل انواع زیر هستند:

ورق های نسوز کلینگیریت: 

که هم  نوع سیم دارش موجود است و هم نوع بی سیم و در ساخت انواع واشر ها و عایق های آب بندی ، حرارت ، بخار آب ، آب سرد و گرم ، روغن ، اسید ، گاز ، مواد نفتی و شیمیایی استفاده می شود.

ورق نسوز میکا:

این نوع از ورق های نسوز در صنایع زیادی کاربرد دارند. از جمله صنایع که از ورق های نسوز میکا استفاده می شود می توان به کاغذ سازی ، ساخت مواد بهداشتی ، صنایع بزرگ نفتی و هوا فضا اشاره نمود.

ورق های نسوز فیبر:

  نوع دیگری از ورق های نسوز به شمار می روند که کاربرد گسترده آن ها در عایق های الکتریکی و مکانیکی و الکترونیکی است و خودش به سه نوع فایبر ، استخوانی و نخدار تقسیم می شود.

ورق نسوز آزبست:

این نوع از ورق ها از جمله ورق هایی هستند که علاوه بر کاربرد صنعتی در بخش مسکونی مانند ساختمان های ضد حریق نیز به کار گرفته می شوند. همچنین از این نوع ورق برای کوره های بخار و عایق بندی آن ها استفاده گسترده ای می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *