لاستیک SBR

 ورق لاستیک SBR چیست؟

لاستیک بوتادین استایرن (ورق لاستیک SBR) یکی از ارزان ترین الاستومرهای مصنوعی عمومی است که گاهی به عنوان جایگزین  لاستیک طبیعی (NR) استفاده می شود. لاستیک SBR  خانواده ای از لاستیک های مصنوعی می باشد که از  استایرن و بوتادین مشتق شده است. با افزودن افزودنی های استایرن و بوتادین به این نوع لاستیک مصنوعی می توان مقاومت در برابر سایش و طول عمر و ماندگاری آن را افزایش داد.

جالب است بدانید که  تقریبا در حدود نصف لاستیک خودرو ها  از انواع مختلف SBR ساخته شده اند.  نسبت استایرن – بوتادین بر خواص  SBR  می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.  اگر این نوع لاستیک در ساختار خود استایرن بیشتری داشته باشد سختی لاستیک بیشتر خواهد بود.

لاستیک استایرن بوتادین (SBR) یا همان لاستیک یک ماده ارزان قیمت است و  می تواند در تولید  محصولات لاستیکی گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع لاستیک دارای خواصی مشابه لاستیک طبیعی است. البته باید بگوییم که مقاومت آن بیشتر از لاستیک طبیعی بوده  و دچار سایش کمتری نیز می شود.

ویژگی های لاستیک SBR

از جمله ویژگی های این لاستیک  حالت کشسانی و ارتجاعی بالای آن می باشد. همچنین انعطاف پذیری بالای آن باعث می شود که  مصارف زیادی در بخش های مختلف داشته باشد. در برابر سایش نیز لاستیک های SBR مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. در برابر حرارت و ترک خوردگی نیز می توان بر روی این گونه لاستیک ها حساب ویژه ای باز کرد.

در مقایسه با لاستیک طبیعی ، از مزایای استفاده از لاستیک مصنوعی می توان به مقاومت عالی در برابر سایش و قابلیت چسبندگی به فلزات اشاره کرد که این امر آن را به گزینه ای عالی برای واشر لاستیکی و  سایر محصولات تبدیل کرده است.

 

کاربرد های ورق لاستیک SBR

از کاربردهای گسترده این لاستیک می توان به عنوان تایر خودروهایی چون کامیون ف اتوبوس  و همچنین تایر هواپیما و سایر تایرهای خودرو اشاره کرد. همچنین به عنوان روکش سیم ها و کابل های برق ،شیلنگ صنعتی ، نوار نقاله ، برای آب بندی آب و درزگیری نیز می توان از SBR استفاده کرد.

مزایای ورق لاستیک SBR

این نوع لاستیک ها در مقایسه با لاستیک های طبیعی از مزایای اضافه تری برخوردار هستند.  لاستیک مصنوعی همچنین به دلیل مقاومت در برابر گرما و  تحمل  درجه حرارت بالا   نسبت به لاستیک طبیعی برتری دارد. با این وجود ، استفاده از لاستیک مصنوعی در  مصارفی که شامل :  اسیدهای قوی ، روغن ها ، ازن ، چربی ها،  هیدروکربن  و گریس  هستند ، توصیه نمی شود.

  • می تواند به عنوان جایگزینی عالی برای لاستیک طبیعی باشد.
  • از کاربردهای متنوعی در بازار برخوردار است.
  • در دمای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد.
  • مقاومت آن در برابر گرما قابل قبول می باشد.
  • دامنه حرارتی که قادر است تحمل کنید بین ۴۵ – درجه سانتی گراد تا ۱۰۷ درجه سانتی گراد می باشد.
  • مقاومت سایشی بالایی دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *