لاستیک وایتون

ورق لاستیک وایتون چیست؟

لاستیک وایتون پس از معرفی و تولید آن  استفاده از آن به سرعت در صنایع مختلف  از جمله صنایع خودرو ، لوازم خانگی ، شیمیایی گسترش یافت. لاستیک وایتون    به عنوان یک الاستومر با کارایی بالا در محیط های بسیار گرم و با فرسایش کارایی بسیار خوبی از خود نشان می دهد و مقاومت بالایی دارد. وایتون  همچنین اولین فلورولاستومر برای ثبت جهانی ISO 9000 در سراسر جهان بود.

 لاستیک وایتون یک لاستیک مصنوعی و الاستومر فلوئوروپلیمر است که معمولاً در تولید دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و سایر کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. این نام یک مارک تجاری ثبت شده توسط شرکت Chemours است. علاوه بر مقاومت حرارتی خواص مکانیکی این نوع لاستیک ها نیز بسیار خوب است.  نام تجاری این محصول در بازار وایتون می باشد که می تواند مقاومت بسیار عالی در برابر انواع بازها و اسید ها و حلال های مختلف از خود نشان دهد. مقاومت حرارتی این نوع از لاستیک ها تا ۳۲۰ درجه سانتی گراد است . همین امر سبب می شود که بتواند مقاومت بسیار خوبی در برابر شعله و برای کاربردهایی که در محیط هایی با حرارت بالا نیاز است داشته باشد.

کاربرد ورق لاستیک وایتون

از کاربردهای آن می توان به استفاده گسترده در صنایع خودرو سازی مثل شیلنگ ها و واشر ها  ، هوا فضا مثل قطعات هواپیما و موشک ها ، صنایع غذایی و … اشاره کرد. همچنین اورینگ های وایتون خیلی بهتر از NBR عمل می کنند و ضد اسید ، ضد حلال ها ، ضد بنزین و روغن هیدرولیک می باشند. همچنین می توان برای ساخت غلطک ،  شفت موتور اتومبیل ، درزگیر ها ، قطعات لاستیکی ویژه و … استفاده نمود.

استفاده از آن در محیط های گازی احتمال نشت گاز را به حداقل ممکن می رساند.  حتی در سخت ترین شرایط ممکن برای مثال در محیط های حرارتی بالا و سرشار از آلودگی های مواد شیمیایی عملکرد لاستیک های وایتون مثال زدنی است. به جرات می توان گفت مقاوم ترین و بادوام ترین مواد لاستیکی که تا به حال ممکن است در مورد آن شنیده باشید لاستیک های وایتون می باشند. در بیشتر مکان ها یی مثل محیط های نفتی و هیدورکربنی اگر میزان حرارت محیط بالا باشد به جای لاستیک NBR استفاده از لاستیک وایتون مناسب تر و بهتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *