ورق لاستیک بوتیل

ورق لاستیک بوتیل چیست؟

ورق لاستیک  بوتیل یک ورق لاستیکی  با کیفیت بالا است. این ورق لاستیکی مقاومت خوبی  در برابر درجه حرارت بالا دارد. لاستیک ساخته شده از بوتیل ترکیبی از پلیمرهای است که با کمی ایزوپرن مخلوط شده اند.  ورق لاستیکی بوتیل ، همچنین به عنوان ایزوبوتیلن ایزوپرن یا IIR شناخته می شود.  لاستیک بوتیل یک لاستیک بسیار مناسب برای استفاده عمومی است که در بسیاری از کاربردها از جمله استخر استفاده می شود.

 ورق های لاستیکی بوتیل از مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است و به همین دلیل در بسیاری از پروژه های صنعتی کاربرد گسترده ای دارد. منحصر به فردترین خاصیت ورق لاستیک بوتیل عدم نشت پذیری گاز است و در این زمینه ۷۰٪ بهتر از سایر لاستیک ها عمل می کند. نفوذ ناپذیری بالای آن در برابر گاز ها، ازن ، نور uv و مواد شیمیایی و هوازدگی باعث می شود که ورق لاستیک بوتیل طرفداران خاص خود را داشته باشد و محصولات ساخته شده با این ورق از ماندگاری و طول عمر بسیار بالاتری نسبت به محصولات مشابه برخوردار باشند. در زمینه کاربرد این ورق در بخش خودرو سازی هم می توان به استفاده از لاستیک بوتیل در تویی تایر خودرو ها ، یاتاقان کشسان ، لرزه گیر ، دیافراگم و لایه های داخلی تایرها اشاره کرد.

 

ویژگی های ورق لاستیک بوتیل

·مقاومت در برابر مواد شیمیایی

·مقاومت در برابر فشار بالا

·مقاومت در برابر روغن ها

·مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

·مقاومت در برابر هوازدگی

·مقاومت در برابر ازن ( برای این کار بوتیل را با گاز با فشار پایین ترکیب می کنند.)

·عایق الکتریکی بسیار خوبی است بنابر این برای ساخت لاستیک های عایق الکتریکی و تابلو های برق و شیت ها کاربرد گسترده ای دارد.  

کاربرد های ورق لاستیک بوتیل

علاوه بر تولید  واشر ها  و اجزای برش دقیق ، ورق لاستیک بوتیل در طیف گسترده ای از کاربردهای خاص صنعتی یافت می شود ، از جمله:

·درزگیرها و تعمیر سقف های لاستیکی

·ضربه گیر و شوک گیر

·دیافراگم ها

·درب بطری

·بسته بندی دارویی و بطری های دارویی

·درزگیرها و چسب ها

·در پوشش استخر و مخازن

·آسترهای صنعتی

·سیستم های ساختمانی و مکانیکی

·بلندگو

· شیلنگ ها و اتصالات صنعتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *