fiberglass tape and fabric

نوار و پارچه فایبر فلون چیست؟

 نوار و پارچه فایبر فلون نوعی پارچه نسوز است که یک طرف آن از پلیمرPTEF و طرف دیگر آن از سیلیکون ساخته شده است. سیلیکونی که در یک طرف این پارچه نسوز به کار برده شده است در مقابل حرارت بسیار مقاوم می باشد.

پارچه نسوز به نوعی پارچه گفته می شود که از الیاف های مختلفی مانند: سیلیکون، آزبست، فایبر گلاس، تفلون، آرامید و یا کولار ساخته شده اند و در برابر حرارت و آتش و گرما و… مقاوم هستند. و استفاده از هر کدام از این مواد باعث بالا رفتن تحمل درجه حرارت، مقاومت مکانیکی، مقاومت شیمایی، مقاومت در برابر زدگی و خوردگی می شود و در صنایع مختلفی مانند: صنایع پزشکی، هوا فضا، خودرو سازی، دوخت لباس های ضد آتش و ضد گلوله، و صنایع پتروشیمی و نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

نوار و پارچه فایبر فلون می توانند دمایی را از کمتر از ۴۰ درجه سانتی گراد تا بیشتر از ۲۸۰ درجه سانتی گراد تحمل کنند. دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشند و حتی می توانند به سطوح متفاوت و نامنظم بچسبند.

این پارچه نسوز در برابر مواد شیمایی بسیار مقاوم است و دارای چگالی بسیار کمی می باشد. همچنین پارچه فایبر فلون در برابر اشعه UV بسیار مقاوم است. این پارچه بسیار با دوام و مقاوم در برابر حرارت بوده و در گراماژ هاى مختلف در اندازه هاى گوناگون عرضه میگردد.

لایه تفلونی و یا فایبر گلاسی که در یک طرف آن وجود دارد باعث بالا رفتن درجه حرارت آن و همچنین مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اسیدی و بازی و از همه مهم تر باعث افزایش مقاومت مکانیکی می شود که در برابر سایش ها و خوردگی ها و زدگی ها مقاوم می شوند و باعث طولانی تر شدن عمر آن می شود.

 انواع پارچه  و  نوار فایبر فلون:

 

پارچه و نوار فایبر فلون به دو صورت نوار و پارچه فایبر فلون چسب دار و بدون چسب در بازار وجود دارد. این پارچه ها بر خلاف پارچه نسوز آزبست به محیط آسیب نمی زند و باعث ضرر و خسارت نمی شود.

کاربرد نوار و پارچه فایبر فلون:

• در صنایع مختلف بسته بندی از پارچه های فایبر فلون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
• در تهیه و مواد غذایی و هیتر نیز از این نوار و پارچه نیز استفاده می کنند.
• نوار و پارچه فایبر فلون به عنوان یک نوع پوشش در النمت ها و شیرینگ ها استفاده می شود.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *