نوار نسوز اگزوز

نوار نسوز اگزوز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این مقاله به این می پردازیم که نوار نسوز برای چه کاری استفاده می شود و از چه چیزی تشکیل شده است.

ویدیو تست آتش نوار نسوز اگزوز

آپدیت ۱۲ مهر سال ۱۴۰۲

نوار نسوز اگزوز دقیقا چه کاری انجام می هد؟

این محصول در سلامت موتور تاثیر دارد. از این نوار‌های نسوز در عایق سازی اگزوز استفاده می‌کنند. با عایق کردن اگزوز، گرمای وارد شده به موتور بسیار کم‌تر خواهد بود و این مفید است. به دلیل راحتی نصب آن، ایمنی، جلوگیری از آتش سوزی، استحکام، کشش بالا و مقاومت الکتریکی باعث استفاده زیاد از این محصول در صنعت می‌شود. نسوز طوس از شرکت‌هایی است که این محصول را با بالا‌ترین کیفیت و بهترین قیمت به فروش می‌رساند. برای خرید و سفارش این نوار‌های نسوز، با شماره ۰۹۱۲۱۴۵۲۰۹۴ تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با این محصولات و قیمت آن، ادامه مطالب را دنبال کنید.

عایق حرارتی اگزوز

تولید کننده این محصول وارداتی است/ وارد کننده شرکت نسوز طوس

عرض‌ها عرض ۳ سانت / عرض ۵ سانت / عرض ۱۰ سانت

 

مقاومت تحمل دمای ۲۰۰ تا ۱۵۰۰

 

ویژگی راحتی نصب، ایمنی هنگام نصب، جلوگیری از وقوع آتش سوزی، کشسانی بالا، استحکام بالا، مقاومت الکتریکی بالا
کاربرد

 

آبکاری، عایق بندی، لوله اگزوز، دیگ بخار، آب بندی

 

جنس

 

سرامیکی و فایبر

 

همان‌طور که در ابتدا گفتیم این نوار‌ها عایق سازی اگزوز را انجام می‌دهند و گرمای ورودی  به موتور را کاهش می‌دهند. به همین دلیل این محصول را عایق حرارتی اگزوز هم می‌نامند که از آتش سوزی هم جلوگیری می‌کند. این نوار‌ها را در دو جنس سرامیکی و فایبرگلاس مشاهده خواهید کرد. ویژگی هر کدام از آن‌ها را بررسی خواهیم‌ کرد.

نوار نسوز سرامیکی چیست ؟

از ویژگی‌های نوار نسوز سرامیکی این است که تحمل دمای ۱۰۵۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد را دارد. این محصول به شکل پارچه بوده و از الیاف سرامیکی ساخته شده است، به همین دلیل به آن نوار نسوز سرامیکی می‌گویند. این پارچه نسوز به دلیل ویژگی‌های فراوانی که دارد در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این پارچه‌های نسوز در کوره‌ها، لوله‌ها که دارای حرارت هستند، شومینه‌ها، ماشین آلات حرارتی صنعتی، سیستم گرمایشی که دارای حرارت بالا است و سیستم سرمایشی که نیاز به عایق بندی دارند استفاده می‌شود. در این بخش به ویژگی‌های نوار این محصول دقت کنید.

۱_ عایق حرارتی: جنس این محصول باعث می‌شود که از انتقال حرارت جلوگیری شود یا حرارت کم‌‌تری منتقل شود. سرامیک به صورت کلی برای عایق بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک ماده عایق حرارت استفاده می‌شود. در صنعت برای جلوگیری از انتقال حرارت، از این نوار‌های نسوز استفاده می‌شوند.

۲_ تحمل دمای بالا: این محصول به دلیل عایق حرارت بودن باید در دماهای بالا تحمل داشته باشد. نوار نسوز سرامیکی در دما‌های ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد و حتی بالاتر از آن هم مقاومت دارد. به دلیل مقاومت بالا در برابر این اندازه دما و استحکام، در صنعت در شرایط گرما و دمای بالا به خوبی عمل می‌کند.

۳_ استفاده گسترده: به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول در صنایع مختلف از آن استفاده می‌کنند. در صنایع الکترونیک، پخت و پز، صنایع سرامیکی، فولاد و صنایعی که با حرارت بالا سر و کار دارند، استفاده می‌شود.

۴_ مقاومت در برابر برخی مواد: نوار نسوز سرامیکی در مقابل موادی مانند اسید‌ها و مواد شیمیایی مشکلی نخواهد داشت. به دلیل مقاومت در مقابل این مواد و آسیب ندیدن، می‌توان در مکان‌هایی که این مواد موجود است مورد استفاده قرار بگیرد.

نوار نسوز فایبرگلاس چیست ؟

نوار نسوز فایبرگلاس از الیاف شیشه‌ای ساخته شده که باعث افزایش مقاومت مکانیکی و حرارتی می‌شود. از این محصول بیشتر در آب بندی و عایق بندی استفاده می‌کنند. کاربرد این محصول در عایق سازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کوره و شومینه و لوله‌ها است. ویژگی‌های این محصول را در این قسمت بررسی می‌کنیم.

۱_ مقاومت در برابر برخی از مواد: نوار نسوز فایبرگلاس در حضور مواد شیمیایی و اسیدی هم فعالیت می‌کند. در صنعت بسیاری از مشاغل در کنار مواد اسیدی و شیمیایی انجام می‌شود، با توجه به این ویژگی نوار‌ها می‌توان بدون ایجاد آسیب و خوردگی از آن‌ها استفاده کرد.

۲_ عایق حرارت و دما: در صنعت، فایبرگلاس را به عنوان ماده‌ای مقاوم در برابر حرارت و دما می‌شناسند. پارچه نسوز فایبرگلاس با این ویژگی از انتقال گرما در صنعت جلوگیری می‌کند. همچنین تحمل دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد و حتی در شرایطی بالاتر از آن، از ویژگی‌های این نوار است.

۳_ تحمل در برابر فشار: با توجه به وجود فشار در صنعت، باید از محصولی استفاده شود که استحکام خوبی داشته باشد. نوار نسوز فایبرگلاس به دلیل استحکام مکانینکی بالا و کشش خوب برای استفاده در صنعت بسیار مفید است.

۴_ استفاده و نصب راحت: به دلیل جنس این پارچه‌های نسوز و برش راحت آن، می‌توان به سادگی در محل مورد نظر نصب کرد و از آن استفاده کرد.

قیمت نوار نسوز اگزوز

نکته مهمی که باید در خرید محصولاتی مانند نوار نسوز اگزوز دقت کنید این است که در مقابل پرداخت قیمت خوب، جنس خوبی هم به شما تحویل بدهند. برای خرید یک محصول باید تمام قیمت‌ها را چک کنید و پس از آن بهترین کیفیت را انتخاب کنید. خرید محصول بی کیفیت باعث پایین آمدن ایمنی کار شما و به وجود آمدن مشکل می‌شود. شرکت نسوز طوس با کیفیت‌ترین نوع این محصول را به شما ارائه می‌دهد و قیمت این مجموعه نیز کمتر از دیگر رقبا است. این نوارها قیمت مشخصی دارند؛ اما در شرایطی قیمت آن تغییر می‌کند.  محصولات به صورت ۲۵ متری و با عرض ۵ سانت به فروش می‌رسد. یک بسته از نوار‌های نسوز که ۵ سانت و ۲۵ متر است بر اساس وزن ۲.۵ کیلوگرم است. هر کیلو از این محصول ۲۷۰ هزار تومان است. به صورت کلی برای خرید یک بسته از این محصول با مشخصاتی که گفته شد؛ باید ۶۷۵ هزار تومان بپردازید.

نسوز طوس به عنوان یک شرکت با سابقه درخشان و کیفیت بالای محصولات آماده فروش محصولات خود به مشتریان با هر تعدادی است. برای برقراری ارتباط با تیم نسوز طوس و خرید نوار‌های نسوز با شماره ۰۹۱۲۱۴۵۲۰۹۴ تماس بگیرید.

قیمت خرید این نوع محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • محل خرید این نوار‌ها در قیمت تاثیر دارد. اگر از مغازه‌های متفرقه خریداری کنید، حتما با قیمت بسیار بالاتری خرید خواهید کرد. با خرید از بازار مخصوص این محصولات و نسوز طوس با قیمت مناسب خرید کنید.
  • این نوار‌های نسوز وارداتی هستند و برند‌های مختلفی دارند. هرچه برندی که مدنظر شما است معروف‌تر و با کیفیت‌تر باشد، قیمت آن بالا‌تر خواهد بود.
  • مقدار خرید این نوار‌ها هم مهم است. اگر به تعداد زیاد نوار نسوز اگزوز را تهیه کنید ممکن است به قیمت پایین‌تر به شما ارائه دهند.
  • ویژگی‌های این پارچه‌ها که در مقابل حرارت مقاوم است نیز در قیمت آن تاثیر دارد. استحکام بالا‌تر، مقاومت بیشتر و ایمنی بهتر باعث بالا رفتن قیمت آن می‌شود.

نوار نسوز هدرز

هدرز از قطعات مهم تیونینگ است. عایق کردن این قطعه به کمک نوار نسوز هدرز دمای کاپوت را کاهش می‌دهد و مانند دیگر نوار‌های نسوز عایق حرارت است و از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند. این عمل باعث راندمان بهتر خودرو می‌شود. کم‌ شدن دمای کاپوت برای خودرو مفید است. در ساخت نوار نسوز هدرز از نوار فایبرگلاس که ابریشمی است استفاده می‌شود.

با عایق بندی کردن هدرز با این نوار‌ها، سرعت گاز خروجی از خودرو کم‌تر می‌شود. این نوار‌ها وارداتی هستند و کشور چین یکی از تولید کنندگان آن است. یک نکته درباره عایق کردن اگزوز وجود دارد که باید به آن توجه کنید. لازم نیست تمام اگزوز را عایق کاری کنید و تنها عایق کردن هدرز کافی است. با عایق کردن هدرز و دمای کمتر نسبت به بقیه نقاط اگزوز، اختلاف فشار ایجاد می‌شود و گاز‌ها بهتر خارج می‌شوند. برای عایق کردن هدرز و اگزوز خودرو خود می‌توانید از نوار‌های نسوزی که شرکت نسوز طوس دارند خرید کنید.

پارچه نسوز اگزوز

نوار نسوز که به آن پارچه نسوز هم می‌گویند، به دلیل انعطاف پذیری بالا و داشتن حالت کششی در صنعت به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر ظاهری تمام این پارچه‌ها به هم شباهت دارند؛ اما تفاوت اصلی در سایز، عرض و ضخامت است. معمولا طول این پارچه‌های نسوز کمتر از ۲۰ سانت است که شرکت معتبر نسوز طوس در عرض‌های ۳، ۵ و ۱۰ سانت این محصول را به مشتریان خود ارائه می‌کند. به واسطه مقاومتی که در انتقال الکتریک دارد، در عایق بندی الکتریکی هم از آن استفاده می‌شود. انواع مختلفی از این پارچه نسوز را در صنایع مختلفی استفاده می‌کنند. بحث مهمی که باعث روی آوردن صنعت‌گران به استفاده از این محصول است، عدم آسیب رساندن به انسان و طبیعت است. حتی در وسیله‌هایی که اطراف شما هست هم نشانه‌ای از این پارچه‌های نسوز خواهد بود. به قسمت‌هایی که در آن از این نوار‌ها استفاده شده است دقت کنید.

  • در لوازم خانه و وسایل کامپیوتری از این نوار‌های نسوز استفاده شده است. به دلیل مقاومت در برابر حرارت و الکتریسیته و دمای بالا از آن در وسایل استفاده می‌کنند تا عمر مفید آن‌ها بیشتر شود.
  • در صنعت نفت از این پارچه‌ها استفاده می‌شود و امروزه هم تمام دنیا به نفت وابسته است. به صورتی می‌توان گفت که بیشتر وسایل این عصر بر مایه نفت تولید می‌شود و یکی از مواد اولیه صنعت نفت و گاز همین نوار‌های نسوز است.

نوار نسوز در چه رنگ‌هایی موجود است؟

تمام نوار‌های نسوز که برای عایق بندی و کار‌های مختلف در صنعت استفاده می‌‌شود به رنگ سفید است. بعضی از افراد برای عایق بندی با کمک این نوار‌ها، از آلومینیوم و فویل‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. پس از استفاده از آلومینیوم در اگزوز یا دیگر نقاط، این نوار‌های مقاوم به رنگ نقره‌ای می‌شوند. با خرید بسته‌های۲۵ متری این نوار‌ها از شرکت نسوز طوس و عایق بندی با آلومینیوم یا فویل می‌توانید رنگ سفید آن را به راحتی تغییر دهید. البته افرادی که در ماشین آلات صنعتی و دیگر مراکز صنعتی از این محصولات استفاده می‌کنند به همان رنگ سفید با آن کار می‌کنند. اگر با توجه به حرارت و دمای کار‌شان به عایق بندی بیشتری نیاز داشته باشند از آلومینیوم استفاده می‌کنند.

عایق حرارتی اگزوز خودرو

با کمک نوار‌های نسوز و برای انتقال کم‌تر گرما و حرارت و دما می‌توان اگزوز را عایق بندی کرد. این محصولات به دلیل مضر نبودن برای طبیعت، استفاده آسان، استفاده در صنایع مختلف و دیگر ویژگی‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.در صورت نداشتن تجربه کافی در استفاده از این نوار‌ها می‌توانید با شرکت نسوز طوس ارتباط برقرار کنید یا با شماره ۰۹۱۲۱۴۵۲۰۹۴ تماس بگیرید و از آن‌ها خرید کنید و روش درست استفاده را بپرسید. این شرکت به دلیل تجربه و سابقه کافی در این کار بسیار مشهور هست و مشتریان زیادی دارند که با خیال راحت از محصولات آن‌ها خرید می‌کنند. شما نیز با خرید از این مجموعه مطمئنا مشتری ثابت آن‌ها خواهید شد. به این دلیل که نسوز طوس کیفیت خوب با قیمت مقرون به صرفه را به شما تحویل می‌دهد.

عایق کردن اگزوز به وسیله نوار نسوز چه تاثیری دارد؟

عایق کردن اگزوز یکی از موارد مهمی است که باید رعایت شود و به وسیله این کار می توانید گرمای ورودی که به موتور وارد می شود را کاهش دهید. یکی از مهم ترین موارد ترموداینامیک گاز می باشد.

همانطور که می دانید سرعت حرکت گازهای گرم بیشتر از گازهای سرد می باشد; نوار نسوز فیبرگلاس که کار عایق کردن اگزوز را انجام می دهد می تواند حرکت گازها در اگزوز را سریع تر کند که این کار باعث می شود سوخت بیشتری جذب شود و هوا به محفظه احتراق می رود.

یکی دیگر از بهترین کاربرد های نوار نسوز اگزوز این است که قدرت بالایی به اگزوز وارد می کند و تاثیر مثبتی دارد.

نوار فایبر گلاس قدرت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و از استجکام بالایی برخوردار می باشد; این نوع نوار در دو نوع تولید می شود و به بازار عرضه می گردد:

  • گرد
  • چهارگوش

همانطور که گفته شد از این نوع نوار در حرارت های بالا استفاده می شود و تا ۶۵۰ درجه سانتی گراد در مقابل حرارت مقاومت می کند.

نوار نسوز اگزوز در اندازه های مختلفی تولید می شود و عرض آن ۳ سانتی متر، ۵ سانتی متر، ۷ سانتی متر و حتی ۱۰ سانتی متر می باشد و ضخامت آن برابر با یک و نیم میلیمتر و سه میلیمتر می باشد. یکی دیگر از بخش های این نوار استفاده از فویل آلمینیوم می باشد.

نوار نسوز چیست؟

محصولی است که عایق بندی حرارتی مناسبی دارد و به همین دلیل در کارخانجات بسیاری به منظور عایق بندی الکتریکی از این محصول استفاده می شود. این نوارهای نسوز در سایزهای مختلف اما کمتر از ۲۰ سانتی متر در بازار یافت می شوند. اگر بخواهیم از نظر ظاهری این نوار را بررسی کنیم به مانند پارچه های نسوز می مانند و شباهت زیادی به آن ها دارند. بسیاری از کارخانجات تولید و ساخت این نوار از الیاف ها و بافت های مختلفی استفاده می کنند اما لازم است بدانید که این محصول هم همانند محصولات دیگر مرغوب و نامرغوب دارند. الیاف مناسبی که بهتر است در ساخت بافت این محصول به کار رود شامل الیاف زیر می باشد:

  • الیاف فایبر سرامیک
  • فایبر گلاس
  • فایبر آرامید

نوارهای نسور بسته به الیافی که در آن ها استفاده شده قیمت های مجزایی دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند; در ادامه به کاربرد این محصول می پردازیم.

کاربرد نوارهای نسوز اگزوز

نوارهای نسوز کاربرد های بالایی دارند که بسته به الیافی که در آن به کار برده شده در موارد مختلفی از آن استفاده می شود.در مواردی که به عایق بندی الکتریکی بالایی احتیاج باشد از این محصول استفاده می شود و در این زمینه کاربرد فراوانی دارد.

به دلیل اینکه این نوار نسوز عایق حرارتی بالایی دارد از آن در انجام کارهای بسیاری استفاده می شود که برایتان نام می بریم:

  • سخت کاری و آبکاری در صنایع فولاد
  • عایق کاری و آب بندی در کارگاه ها
  • عایق بندی دریچه های مختلف
  • لوله های اگزوز
  • دیگ های بخار

و ….

انواع نوارهای نسوز

  1. نوار نسوز فایبرگلاس
  2. نوار نسوز تفلونی
  3. نوار نسوز سرامیکی
  4. نوار نسوز ابریشمی
  5. نوار نسوز فایبرگلاس: این نوار نسوز مقاومت الکتریکی بالایی دارد و الیافی که در این مودل به کار رفته شده الیاف شیشه ای می باشد. این نوار نسور کاربرد های زیادی دارد اما بیشتر در عایق بندی ساختمانی و آب بندی و آب و بخار در ماشین آلات الکتریکی از آن استفاده می شود.
  6. ۲. نوار نسوز تفلونی: در این نوار نسوز از الیاف پلیمر مخصوصی استفاده شده است و مقاوت بسیار بالایی دارد. نوار نسوز تفلونی از تترا فلئور اتیلن ساخته شده است و کاربرد های فراوانی دارد.
  7. نوار نسوز سرامیکی: این نوار نسوز از الیاف سرامیکی تشکیل شده است و می تواند در دمای ۱۰۵۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد مقاومت الکتریکی را تحمل کند.
  8. نوار نسوز ابریشمی: نوارهای نسوز ابریشمی از لطافت خاصی برخوردار هستند و از الیاف نسوز فایبر گلاس در آن به کار رفته است. این نوارها ضخامت پایینی دارند و در لوله هایی که حرارت کمتری در آن می باشد استفاده می کنند. از کابردهای دیگر این محصول می توان به ساختمان سازی و صنایع اشاره نمود.

ویژگی های نوار نسوز

  • به راحتی می توان این محصول را در جای کاربردی نصب نمود.
  • از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار هستند.
  • برای افرادی که آن را نصب می کنند مشکلی پیش نمی آید و ایمنی کامل دارد.
  • از کشش بالایی برخوردارد است و در این زمینه مستحکم می باشد.
  • از آتش سوزی جلوگیری می کند.
  • محصولات سمی و تولید آن ها را کاهش می دهد.
  • از تولید گاز گلخانه ای جلوگیری به عمل می آورد.
  • از آسیب رسیدن به کابل ها جلوگیری می کند.
  • مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و گاز ها دارد.

نوار نسوز فایبر گلاس و کاربرد آن در اگزوز (نوار نسوز اگزوز)

نوار حرارتی فایبر گلاس از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار است و بین تمام نوار نسوز ها حرف اول را می زند. در مواردی که حرارت بالایی داشته باشند میتوان از این نواز نسوز استفاده کرد و با خیال آسوده این نوار نسوز را نصب کرد.

نوار نسوز فایبر گلاس برای استفاده در اگزوز ماشین های سواری و حتی ماشین سنگین ها بسیار مناسب می باشد; زیرا کاهش دادن به حرارت اگزوز یکی از موارد مهم است که به عمر طولانی مدت اگزوز و قطعات موتو کمک بالایی می کند.

حرارت بالا یکی از مضرترین علائمی می باشد که میتواند قطعات الکترونیکی را به خطر بیندازد که حتما باید از این مورد جلوگیری شود.

یکی دیگر از نام های نوار فایبرگلاس، نوار نسوز اگزوز و یا نوار هدرز می باشد. از بهترین روش هایی که تا به امروز به کاربرده شده و تاثیر بالایی دارد عایق کردن اگزوز می باشد که در ماشین های سنگین کاربرد فراوانی دارد.

۱۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *