Teflon asbestos refractory lining with aluminum cladding

نوار آزبست تفلونی نسوز با روکش آلومینیوم چیست؟

 نوار آزبست تفلونی نسوز با روکش الومینیوم یکی از نوار های نسوز است که با استفاده از آزبست و تفلون که از مواد نسوز هستند به همراه یک روکش فویل آلومینیومی ساخته شده است و مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 نوار آزبست تفلونی نسوز از آزبست های بدون غبار تشکیل شده اند و به دلیل بدون غبار بودن آن، ضرر کمتری برای محیط زیست دارند و جایگزین خوبی برای آزبست های غبار دار می باشد.

 همچنین با وجود اینکه از آزبست بدون غبار و تفلون ساخته شده است، از یک لایه ی دیگر آلومینیوم برای بالا بردن مقاومت حرارتی و استحکام آن استفاده کرده اند.

 

ویژگی های نوار آزبست تفلونی نسوز با روکش آلومینیوم:

 

  • این نوار آزبست تفلونی نسوز با روکش آلومینیومی به دلیل استفاده از مواد نسوز و روکش آلومینیومی، می تواند درجه حرارت بالایی را تحمل کند و در برابر گرما و حرارت مقاوم باشند. این محصول از دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد تا ۴۰۰ درجه سانتی‌ گراد را می تواند تحمل کند و از خود مقاومت نشان دهد و خاصیت خود را حفظ کند.

 

  • به دلیل استفاده از آزبست بدون غبار این محصول ضرر کمتری برای آدمی و محیط زیست دارد و می توان از آن حتی در محیط هایی که انسان ها هستند استفاده کرد و مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

 

  • به دلیل استفاده از فویل های آلومینیوم به عنوان روکش بر روی این نوار، مقاومت مکانیکی آن افزایش پیدا کرده و استحکام و دوام بسیاری بسیار بالایی دارد.

 

  • به دلیل استفاده از مواد نسوز و مقاومت حرارتی بالای آن از این محصول به عنوان یک عایق در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می کنند.

 

  • نوار آزبست تفلونی نسوز با روکش آلومینیوم، مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و سایش و خوردگی از خود نشان می دهند و خاصیت خود را از دست نمی دهند.

 

کاربرد نوار آزبست تفلونی نسوز با روکش آلومینیوم:

  • از نوار آزبست تفلونی با روکش الومینیوم به دلیل نسوز بودن و مقاومت حرارتی بالای آن برای ساخت انواع لباس های ضد حریق و نسوز مانند: کلاه، دست کش، لباس های آتش نشانی و جوش کاری و پارچه های نسوز از آن استفاده می کنند.

 

  • به دلیل استفاده از فویل های آلومینیومی استحکام آن افزایش یا فته و همچنین درجه مقاومت حرارت آن را بالا برده است و به همین دلیل از آن به عنوان یک عایق در بسیاری از صنایع و کارخانه جات و تاسیسات ساختمانی نیز استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *