ورق تکسون

ورق تکسون چیست و چه کارایی دارد؟

ورق تکسون فراورده ای کاربردی می باشد که در ساختار آن از متریال هایی مانند پودر چرم و کاغذ سلولزی تکسون استفاده شده است و در برخی صنایع تولیدی از این محصول استفاده می شود. ورق تکسون گزینه ای مناسب برای انجام فرایند آببندی آب تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد می باشد. این فراورده دارای چگالی و تراکم بالا و همچنین قدرت استحکامی زیادی است.
ورق های آن درابعاد ۰/۵ mm تا ۵mm تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد و متریالی برای حالت بخشیدن و استحکام دادن به محصولات چرمی از قبیل کیف و کفش است و همچنین در صنایع تولیدی واشر از این ماده در راستای عایقکاری استفاده می گردد. این محصول در مواجه با درجه حرارت می تواند دمای ۶۰ درجه سانتیگراد را به راحتی تاب بیاورد.
همانگونه که در بالاتر اشاره شد استفاده از این متریال در صنایع کیف و کفش برای استحکام بخشیدن و مقاوم نمودن محصولات تولیدی در این عرصه می باشد. با توجه به این نکته که در ساخت کیف و ساک های دستی ورق تکسون در فضای بین آستر و چرم قرار داده می شود رنگ آن اصلا مهم نیست و این مسئله مورد توجه قرار می گیرد که این متریال به مرور زمان و کارکرد تحلیل نمی رود و به عبارتی خورده نمی شود و کیفیت مرغوبیت بالایی به محصول چرمی تولیدی می دهد.
این فراورده با توجه به استحکام بالایی که در مقایسه با محصولات مشابه دارد گزینه مطمئن و مناسب برای استفاده در کف کیف و همچنین کیف هایی است که به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف زیادی نداشته باشند و شرایط متفاوت به یک شکل بایستند.

نکات لازم برای استفاده از ورق تکسون:

برای به کارگیری این محصول آن را در فضای موجود بین آستر و چرم قرار می دهند و بهترین انتخاب برای اتصال لازم استفاده از چسب می باشد به این صورت که کناره های محصول تولید شده را چسب می زنند در غیر این صورت بعد از گذشت مدت زمانی و استفاده از کیف چرم شما شاهد پف نمودن و چروک شدگی چرم آن خواهید بود.
در صورتی که محصول چرمی تولید شده به گونه ای است که قابلیت تا شدن دارد قبل از انجام چسب کاری ابتدا آن را تا نموده و سپس چسب را استفاده و کناره ها را دوخت بزنید. این توصیه به این جهت است که محصول تولید شده در پایان کار کج نباشد.

دیگر کارایی های کاربردهای ورق تکسون

صفحات تولیدی تکسون در اندازه ها و ضخامت های مختلفی بین تولید و به بازار عرضه می شود و علاوه بر موارد مصرفی اشاره شده در بالا مصرف های دیگری دارد که عبارت است از:

⦁ از این متریال با ضخامت ۱mm برای تولید کیف و ساک های دستی، جلد سالنامه، کلاسورها و کتاب ها استفاده می شود.
⦁ ورق های تکسون با ضخامت ۱/۱mm تا ۱/۵mm برای حالت دهی به کلاه ها و لبه های آن و همچنین کیف و کفش های مخصوص بانوان به کار می رود.
⦁ ورق های تولید شده از این متریال با ضخامت ۱/۶ mmتا ۲/۵mm برای حالت دادن به قسمت های داخلی کفش های مردانه، ورزشی، پوتین و چمدان کاربرد دارد.
در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امید است مطالب ارائه شده برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *