Packing Graphite Asbestos

پکینگ ها توسط الیاف های آزبست ساخته می شوند و سپس توسط روغن های گرافیت آغشته می شوند.
از پکینگ آزبست گرافیت در محیط هایی که میزان بخار و حرارت متوسط باشد استفاده می کنند.از پکینگ های آزبست گرافیت در صنع مختلف نفت و گاز و شیر های صنعتی نیز استفاده می کنند. در پکینگ آزبست گرافیک برای اینکه درجه حرارت آن ها بالا تر برود و همچنین ذرات خطرناک آن ها کمتر در هوا پخش شود، روغن و گریس را به گرافیت اضافه می کنند.

انواع پکینگ آزبست گرافیت

 به دو نوع در بازار یافت می شود که هر کدام کار بردی متفاوت دارند، بنابراین نوع ساختار شان در نوع کار کرد آن ها تاثیر گذار می باشد.
پکینگ آزبست گرافیت به دو صورت سیم دار و بدون سیم در بازار وجود دارد که هر کدام در جای خاصی به کار برده می شوند.

پکینگ آزبست گرافیت سیم دار :

گفتیم که پکینگ های آزبست گرافیت به دو صورت سیم دار و بدون سیم هستند، برای این که مقاومت مکانیکی پکینگ آزبست گرافیت سیم دار بالا برود این محصول را با سیم هایی به نام سیم اینکنل و سیم های استن لس استیل، مسلح می کنند، و باعث افزایش مکانیکی پکینگ آزبست می شوند.

یکی دیگر از تقسیم بندی هایی که برای این محصول وجود دارد به این صورت است که مادره گرافیتی را به چه ماده ای دیگر ترکیب کنیم.

در توضیحات بالا گفتیم که  از الیاف های آزبست بافته می شود و سپس با گرافیت آغشته می شود.
گرافیت را به دو صورت می توان به کار برد: حالت اول: آغشته کردن الیاف های آزبست با روغن و گرافیت، و حالت دوم: آغشته کردن آزبست های گرافیت با کمک گریس و گرافیت است.

پکینگ های نسوز آزبست گرافیتی دارای عمری طولانی می باشند و به همین دلیل بسیار مورد استقبال صنایع قرار گرفته اند. از این پکینگ ها در محیط هایی با حرارت بالا در ساخت شیر آلات ، در فلنج ها و همچنین در دیگ های بخار استفاده می کنند؛ درجه حرارتی که پکینگ آزبست گرافیت می تواند تجمل کند، از کمتر از _۵۰ درجه سانتی گراد تا بالای +۷۲۰ درجه سانتی گراد است.

ویژگی های پکینگ آزبست گرافیت:

• در پکینگ آزبست گرافیت از روغن و گریس استفاده شده است که می تواند باعث استحکام، کاهش پخش شدن ذرات خطرناک، درز بندی و افزایش درجه حرارت می شود.
• انعطاف پذیری مناسب
• استحکام و تراکم بسیار بالای آن
• پکینگ ها چون از چند لایه ساخته می شوند در دسته پکینگ های سبز قرار می گیرند و استفاده از آن ها کمتر به محیط آسیب می زند.
• درجه حرارتی که تحمل می کنند حد اکثر ۸۰۰ درجه است و بهتر است تا درجه حرارت ۵۵۰ درجه از این پکینگ استفاده کنید.
• در دیگ های بخار، شیر آلات صنعتی، فلنج ها، سوپاپ هایی با درجه حرارت بالا و درز بندی نیز استفاده می شود.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *