ورق پلی اتیلن ، ورق PE

ورق پلی اتیلن را می توان جزو مهم ترین تولیدات پتروشیمی دانست که کاربرد های مختلفی در صنایع دارد و با نام ورق PE هم شناخته می شود . به ورق پلی اتیلن مواد مختلفی اضافه می شود که آن را برای انجام کارهای مختلفی مناسب می کند . از جمله این مواد می توان به بازدارنده های اشعه UV ، مواد نسوز و مواد ضد استاتیک اشاره نمود که هر کدام خاصیت جداگانه ای به این محصول می دهند . در ادامه مروری بر این خواص داشته ایم.

ورق پلی اتیلن در واقع از نفت ساخته می شود و در تولید آن هیچ گونه ماده بازیافتی استفاده نمی شود و به همین جهت کیفیت بسیار بالایی دارد . این ماده عموما بصورت رول تولید می شود اما با این وجود در برخی از موارد بصورت قطعه های مختلف هم تولید می شود . در کنار این موارد وجود ضخامت ها و طرح های متفاوت از این محصول سبب شده است تا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی های ورق پلی اتیلن

همانگونه که اشاره کردیم ورق پلی اتیلن دارای مزیت ها و فاکتور های مختلفی است که آن را برای انجام وظایفش مناسب کرده است . از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ضربه پذیری عالی: یکی از مهم ترین ویژگی های ورق پلی اتیلن خاصیت الاستیسه آن می باشد که اجازه می دهد این ماده در برابر ضربات مقاومت بالایی داشته باشد.

مقاومت در برابر اسید و باز : ورق پلی اتیلن در برابر اسید و باز ها مقاومت بالایی دارد و به همین جهت می تواند به عنوان یک پوشش برای بسیاری از سطوح مورد استفاده قرار گیرد.

شکل پذیری: یکی از مزیت های ورق پلی اتیلن شکل پذیری آن می باشد . مدل های نازک این محصول (با ضخامت زیر ۱۰ میلی متر ) با گرما تغییر فرم می دهند و مطابق طرح مورد نظر شکل داده می شوند.

عایق الکتریکی: ورق پلی اتیلن در برابر جریان الکتریکی مقاومت بالایی دارد و به همین جهت است که می تواند به مانع الکتریکی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

خاصیت کششی: ورق پلی اتیلن دارای خاصیت کششی زیادی است که آن را به محصولی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

وزن کم: ورق پلی اتیلن عموما وزن بسیار اندکی دارد . البته اگر از مواد درجه دوم ساخته شود این وزن بیشتر خواهد بود.

سختی مناسب: یکی از مهم ترین مزیت های ورق پلی اتیلن سختی آن می باشد . این سختی به گونه ای است که نه بیش از اندازه بوده و نه مقدار کمی است. به همین جهت آن را برای تراشکاری و تغییر شکل مناسب کرده است .

طرح و کیفیت عالی: از آن جایی که برای ساخت این ورق ها از مواد درجه اول استفاده می شود، لذا کیفیت ساختاری این محصول بسیار بالا بوده و عموما برای وسایل تزئینی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های ورق پلی اتیلن

ورق پلی اتیلن به دلیل خواص زیادی که دارد برای مجموعه ای از فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع سبب شده تا تقاضای زیادی برای این محصول ایجاد شود . بخشی از این کاربرد ها شامل موارد زیر است .

  • استخر های ذخیره آب یا کشاورزی
  • گود های ساختمانی و یا چاله های آسانسور
  • دیوار های باران خور
  • سد سازی
  • تونل سازی
  • استخر های نگهداری مواد شیمیایی و آب
  • استخر های ضایعات و یا پساب

شما می توانید برای خرید ورق پلی اتیلن و یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در گروه نسوز طوس تماس حاصل فرمایید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *