ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید

ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید چیست ؟و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 نایلون و ارتالون در واقع نام تجاری پلیمر پلی آمید است این ورق ها از مقاومت های شیمیایی مختلفی برخوردار هستند و به طور کلی در سه نوع ۶۶و۶و۶۶.۶ موجود می باشند. ورق ها و میلگرد ها دو صورت بسیار رایج پلی آمیدها هستند که تولید می شوند و به بازار عرضه و ارائه می گردند از این ورقه ها در صنایع بسیاری استفاده می‌شود.

ویژگی های ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید

ورق ها و میلگرد های پلی آمید ویژگی های بسیاری دارند که اگر بخواهیم مهم ترین و اساسی‌ترین آنها را برایتان شرح دهیم به صورت زیر می باشد :

  • میلگرد و ورق پلی آمید نیازی به روغن کاری ندارد و دلیل این امر این است که از خود روغن ساطع می‌کند که این مورد ویژگی بسیار مهمی به حساب می‌آید .
  • در برابر هرگونه نیروی سایشی و کهنه شدن این ورقه ها از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند و در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی از دوام بالایی برخوردار هستند
  • از ورق پلی آمید در مواردی همچون قطعات ریل دار و کشویی استفاده می شود که علت این امر را می‌توان به ضریب اصطکاک پایین آن نسبت داد .
  • این ورق ها در برابر پارگی مقاومت کششی بالایی دارند و همچنین از نیروی تراکمی بسیار بالایی برخوردار هستند .
  • میلگرد پلی آمید را می توان به راحتی ماشین کاری کرد چراکه تراشه های موجود در آن در حین عمل تراشکاری به راحتی ریز و خرد شده و می شکنند.
  • میلگرد پلی آمید جایگزین خوبی برای ساخت قطعات فولادی مثل بوش، رینگ و چرخ دنده می‌باشد چرا که در برابر نیروی سایشی وضربه پذیری از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین قدرت اصطحکاک بسیار زیادی دارند.
  • در مقابل بخار و حرارت بسیار مقاوم هستند به طوری که در محدوده دمایی ۲۰۰ تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد از خود مقاومت بسیار بالایی  نشان می دهد.

ابعاد و اندازه ورق یا میلگرد پلی آمید

قبل از هر چیزی باید بدانید که پلی امید هم بصورت طبیعی و هم بصورت طبیعی وجود دارد . این ماده در واقع یک ابر مولکول بسیار مفید است که توانسته جای خود را در زندگی انسان باز کند . این ماده در واقع از زنحیره های آمیدی مختلفی تشکیل شده است که بصورت مصنوعی و در طی فرآیند پلیمرازسیون تولید می شود . البته این ماده تنها از زنجیره های آمیدی ساحته نشده است بلکه ترکیبات دیگری نظیر پلی سدیم ، ترکیبات آرامید و نایلون هم در آن یافت می شود .
این محصول هم بصورت ورقه و هم بصورت میلگرد یافت می شود که در ابعاد مختلفی تولید می شوند . این ابعاد در رابطه با نمونه های طبیعی پراکندگی بیشتری دارد اما در نمونه های صنعتی این گونه نیست . ورق های پلی امید عموماً در ابعاد یک متر در یک متر ساخته می شوند و ضخامت آن ها نیز متغیر بوده و بین ۸ تا ۱۰۰ میلی متر است. میلگرد های پلی امید نیز تنوع زیادی دارند که این تنوع بیشتر در مورد قطر آن ها می باشد. این قطر بین ۶ الی ۳۰۰ میلیمتر است اما طول آن ها عموما ثابت و در محدوده ی ۱۰۰ سانتی متر می باشد . اگر شما هم نیازمند ورق یا میلگرد پلی آمید در ابعاد مختلف هستی می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در گروه نسوز توس تماس حاصل فرمایید.   

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *