ورق لاستیک EPDM

ورق لاستیک EPDM چیست؟

ورق لاستیک EPDM  یا (اتیلن پروپیلن دیون مونومر) قادر است درجه حرارتی بین ۴۵- تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. ویژگی های خاص این ورق لاستیکی باعث می شود که  برای استفاده در خارج از منزل بسیار مناسب باشد. چون که در برابر اکسیداسیون ، اشعه ماوراء بنفش و ازن بسیار مقاوم است. با این حال ، EPDM از مقاومت زیادی در برابر روغن یا خاصیت چسبندگی برخوردار نیست. البته این را بگوییم که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی و حلال ها مقاوم بوده و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی خورنده نیز  مقاومت خوبی نشان می دهد.

لاستیک EPDM  به عنوان یک الاستومر مصنوعی شناخته می شود  محصولات EPDM بسیار متنوع می باشند . اما ویژگی مشترک آنها این است که آنها در برابر اثرات  ناشی از شرایط بد آب و هوا ، ازن و همچنین قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بسیار خوب عمل می کنند. ورق لاستیک EPDM به عنوان نوعی لاستیک در فضای باز  نیز شناخته می شود .

ویژگی های ورق لاستیک EPDM

قرار گرفتن این نوع محصولات در فضای باعث می شود که ظاهر آن ها دچار تغییر رنگ و ترک  ناشی از شرایط بد جوی، ازن و اشعه ماوراء بنفش نشود. به ویژه  ترک خوردگی بسیار خطرناک است زیرا می تواند بر تمامیت و بهره وری کلی تجهیزات یا محصولات تأثیر بگذارد. مثال خوبی از چنین کاربردی برای محصولات EPDM می تواند به صورت نوارهای آب بندی در شیشه اتومبیل ها اشاره کرد که همواره در فضای باز و در شرایط بد آب و هوایی قرارد ارد.  این نوارهای ساخته شده از ورق های EPDM برای محافظت از شیشه خودرو ضروری هستند؛ و می توانند طول عمر بالایی داشته باشند.

  همان طور که می دانید ذرات و قطرات آب وقتی روی جسمی برای طولانی مدت قرار می گیرند ممکن است باعث به وجود آمدن لکه ،قارچ و کپک و مانند این ها شوند بنابر این استفاده از محصولات ساخته شده ورق لاستیک EPDM باعث می شود که این گونه مشکلات را نداشته باشیم. حتی این نوع محصولات در آب باران که حالت اسیدی هم ممکن است داشته باشد می تواند تحمل بالایی داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *