ورق لاستیک نئوپرن

ورق لاستیک نئوپرن چیست؟

ورق لاسیتک نئوپرن یک ماده بسیار مقاوم  است و برای انواعی از کاربردها در  فضای باز و کاربرد های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق لاستیکی  به عنوان پلی کلروپیرن شناخته می شود و اولین بار توسط DuPont در سال ۱۹۳۱  اختراع شد. تولید آن به روش  پلیمریزاسیون کلروپران صورت می گیرد. مقاومت لاستیک های نئوپرن در برابر تخریب و فرسوده شدن بیش از لاستیک های طبیعی و مصنوعی می باشد. انعطاف پذیری آن در دمای بالا و پایداری در برابر مواد شیمیایی مختلف از دیگر ویژگی های این نوع از ورق های لاستیکی می باشد.

ویژگی ورق لاستیک نئوپرن

ورق لاستیک نئوپرن  مقاوم در برابر مواد شیمیایی و برخی مواد اسیدی  و همچنین چربی ها ، گریس ها و روغن ها می باشد.  نئوپرن ماده ای بسیار سخت است. با این وجود ، وجود برخی اسیدها و استرهای اکسید کننده قوی باعث تخریب آن  می شود. کتون ها و هیدروکربن های کلرینه و نیتروژن نیز  سازگاری خوبی با ورق لاستیکی نئوپرن ندارند.

استفاده از نئوپرن چه مزایایی دارد؟

استفاده از این ورق لاستیکی برای مثال در پل ها یا سازه باعث می شود که میزان ضربه و لرزه و ارتعاش این گونه سازه ها به حداقل ممکن برسد. بنابر این عمر و ماندگاری سازه بیشتر شده و در آینده نیاز به هزینه نگهداری و تعمیر و بازسازی به حداقل ممکن می رسد. مزایای آن به شرح زیر می باشد:

·       میزان بار مرده را کاهش می دهد.

·       باعث افزایش مقاومت سطح در برابر فشار می شود.

·       در برابر ارتعاشات سازه را مقاوم تر و مستحکم تر می کند.

·       هزینه های نگهداری از سازه در آینده  بسیار پایین خواهد آمد .

·       با توجه به شرایط جوی و دمایی گوناگون این نوع از ورق ها مقاومت و استحکام بالاتری از خود نشان می دهند.

·       قیمت مناسب تری نسبت به موارد مشابه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *