لاستیک ضد سایش

لاستیک ضد سایش چیست؟

نیاز بشر به انواع گسترده ای از لاستیک ها در بخش های مختلف چیزی است که همه ما در باره آن ها شنیده ایم و می دانیم. لاستیک ضد سایش از جمله لاستیک هایی هستند که مقاومت خوبی در برابر سایش و فرسایش دارند. این لاستیک ها از خاصیت ارتجاعی بی نظیری برخوردار بوده و قادر هستیم با آن ها انواع و اقسام وسالی مختلف را تولید کنیم. پایداری در برابر خوردگی و ساییده شدن از ویژگی های منحصر به فرد این نوع لاستیک ها به شمار می رود. انواع ضخامت هایی که این نوع از لاستیک ها در بازار وجود دارند بین ۱ میلی متر تا چندین سانتی متر متغیر است.

این گونه لاستیک ها را می توان در اندازه و ضخامت های مختلف در بازار یافت و برای کارهای گسترده ای ماننده صنایع معدنی نیز به کار می رود. برای مثال تسمه های صنعتی ، نقاله ها و … از  این گونه لاستیک ها بهره می گیرند. زیرا این لاستیک ها می توانند مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن توسط اجسام نوک تیز و قطعات فلزی ، سنگ و تیغه های برش و داشته باشند. از دیگر جاهایی که لاستیک های ضد سایش کاربرد دارند در خطوط مونتاژ و بسته بندی می باشد که استفاده از این لاستیک ها می تواند از آسیب رسیدن به قطعات و تجهیزات جلوگیری کند.

لاستیک ضد سایش به چه کار می آید؟

لاستیک را می توان در انواع مختلفی از پروژه ها ، حتی صنعت ساخت و ساز استفاده کرد. تولید کنندگان بی شماری اقدام به فروش  لاستیک ها و محصولات ساخته شده با آن می کنند. لاستیک های ضد سایش بیشتر در مواردی کاربرد دارد که مقامت سایشی بسیار مهم باشد.

در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی که  همواره ممکن است سایش در تسمه های کشنده ، لیبل زنی وکیوم و … ایجاد شود استفاده از لاستیک ضد سایش گزینه مناسبی خواهد بود. مقاومت الکتریکی این لاستیک ها چیزی در حدود ۴۷ کیلو ولت می باشد. درجه بندی این لاستیک ها بر اساس رنگ و ابعاد مختلف صورت می گیرد. میزان مقاومت حرارتی لاستیک های ضد سایش چیزی بین ۳۰- تا ۷۵ درجه می باشد. به گونه ای که در این بازه حرارتی می توانند بدون این که خاصیت خود را از دست دهند مقاومت داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *