فیبر فایبرگلس

فیبر فایبرگلاس چیست؟  در ساختار آن از چه موادی استفاده شده است؟


یکی از بهترین عایق های جریان الکتریکی  فیبر  نسوز می باشد. این ورق ها همچنین می توانند در برابر نیروی مکانیکی از خود مقاومت بسیار زیادی نشان می‌دهد از ویژگی‌های اساسی و مهم فیبر فایبرگلاس می‌توان به مقاومت آن در برابر حرارت هایی تا ۲۱۰ درجه سانتیگراد و ولتاژ ۳۰ اشاره کرد.

از فیبر فایبرگلاس در چه مواردی استفاده میشود و در کجا ها بیشتر کاربرد دارد ؟


از این فیبرها در عایق های قطعات الکتریکی، مکانیکی و غیره استفاده می شود؛ برای مثال از آنها به عنوان عایق برق مثل سفت کننده هایFPC ،پد های حفاری ،تراشه‌های سایش ، پتانسیومتر استفاده می‌شود همچنین در موارد دیگری مثل صفحات آزمون دقت، عایق الکتریکی، سوئیچ الکترونیکی چرخدنده سنگ زنی و غیره کاربرد دارند .

میلگردها و ورق ها صورت های دیگری از فایبرگلاس به شمار می‌آیند که در نیروگاه‌های برق و مولدهای حرارتی و برقی و همچنین عایق های متنوع و چرخ دنده و برشکاری کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند.  در حالت کلی در ساختار یک فایبرگلاس از رزین های اپوکسی استفاده شده است که در قیاس با فیبر ها مقاوم تر هستند و در برابر عوامل خوردگی و دما از خود مقاومت بسیار زیادی نشان داده و از توان تحملی بالایی برخوردار می باشند.

 قابلیت های فیبر فایبرگلاس


فیبر فایبرگلاس دارای قابلیت های بسیار زیادی است که آن را برای انجام وظایفش مناسب کرده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم این محصول می تواند در برابر شرایط مختلف دوام بیاورد که این موضوع به واسطه ویژگی های فیزیکی آن می باشد. از جمله این ویژگی های فیزیکی می توان به مقاومت کششی این محصول اشاره نمود که تا ۳۱۹ پاسکال اندازه گیری شده است. همچنین مقاومت خمشی این متریال ۱۸۵ و مقاومت در برابر فشار آن هم ۵۷۱ مگا پاسکال می باشد که برای چنین متریالی بسیار مناسب است.

 میزان جذب آب این ماده پس از ۲۴ ساعت غوطه وری تنها ۰.۰۱ می باشد که بسیار کم است . از طرفی دیگر دانیسته این محصول ۱.۸ گرم بر سانتی متر مکعب می باشد. مقاومت بالای الکتریکی، حرارتی و مقاومت در برابر فشار این محصول هم رقم بسیار مناسبی است که آن را برای انجام وظایفش مناسب کرده است . اگر شما هم به دنبال خرید فیبر فایبرگلاس هستید می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در گروه نسوز توس تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *