Packing Teflon Graphite Graphite

پکینگ تفلون گرافیت آرامید چیست

پکینگ تفلون گرافیت و آرامید دسته ای دیگر از انواع پکینگ های نسوز می باشد که در بازار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و در بسیاری از کار ها از این پکینگ استفاده می کنند.

نخ نسوز تفلون گرافیت و آرامید چیست ؟

نخ نسوز  به نخ هایی گفته می شود که برای دوخت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
نخ های نسوز اگر در ابعاد بزرگ تر ساخته شود به آن ها طناب های نسوز گفته می شود.
از نخ های نسوز در بسیاری از صنایع مختلف مانند: نیروگاه، پالایشگاه و کار خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به کاری که انجام می دهد متفاوت می باشد.
پکینگ تفلون گرافیت آرامید یک محصول مفید و کار آمد در صنعت نخ های نسوز می باشد و با نام های پکینگ تفلون گرافیت کولار و یا نخ های آب بندی ۳Gشناخته می شود.

در این پکینگ ها از نخ های نسوز گرافیت و نخ نسوز تفلون استفاده شده است که باعث افزایش کارایی این محصول شده است.

برای بالا بردن استحکام، مقاومت و بالا بردن تحمل حرارت آن از نخ های کولار و یا آرامید استفاده کرده اند و در واقع نخ های آرامید در این محصول باعث تقویت پکینگ شده اند.
نخ های گرافیت و تفلون در این پکینگ باعث روان کنندگی آن شده و باعث می شوند که آب بندی بهتر اتفاق بی افتد، در واقع خاصیت روان کنندگی برای آب بندی مفید می باشد.
نخ های آرامید علاوه بر بالا بردن استحکام و تحمل حرارت باعث مقاومت در برابر سایش و زدگی و بالا بردن مقاومت مکانیکی این پکینگ شده اند.
پکینگ تفلون گرافیت و آرامید می توانند حرارتی را تا حدود ۲۶۰ درجه سانتی گراد تحمل کنند.

ویژگی های پکینگ تفلون گرافیت آرامید

• دارای مقاومت بالا در برابر ساییدگی و زدگی ها و
• تحمل حرارت تا ۲۶۰ درجه سانتی گراد
• دارای قابلیت هدایت حرارتی
• تحمل فشار بالا تا ۲۰۰ استاتیک

کاربرد پکینگ تفلون گرافیت و آرامید.

• این پکینگ برای درز بندی شیر آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
• مورد استفاده کار بردی در پالایشگاه های نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
• مورد استفاده برای آب بندی پمپ های پیستونی، شیر آلاتی با  فشار های بالا، مخازن صنعتی و …
• برای استفاده در آب های گرم، محلول های اسیدی و قلیایی، انواع گریس، روغن، فاضلاب، آب‌ های خوراکی اسید ضعیف و…
• مورد استفاده در صنایع غذایی و نیرو گاه های مختلف و…

 

ابعاد پکینگ تفلون گرافیت آرامید

همانگونه که مشاهده کردید پکینگ تفلون دارای کاربرد های بسیار زیادی در صنعت است و به همین جهت تقاضای زیادی هم برای آن وجود دارد . همین تقاضا موجب شده تا تولید کنندگان، این محصول را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید نمایند. این موضوع سبب شده تا گستردگی زیادی در ابعاد و اندازه های این محصول ایجاد شود که انتخاب را تا حد زیادی دشوار کرده است و افراد می بایست قبل از خرید پکینگ تفلون نسبت به بررسی ابعاد و اندازه مدل های متفاوت اقدم نمایند تا بتوانند مناسب ترین انتخاب را داشته باشند .

بطور کلی در حین انتخاب ابعاد پکینگ تفلون دو فاکتور مد نظر می باشد. فاکتور اول سایز (به میلی متر یا اینچ ) و فاکتور دوم وزن (گرم بر متر) می باشد که می بایست بدان ها دقت زیادی شود . هر یک از این موارد می تواند تاثیر زیادی بر کاربرد پذیری محصول انتخابی شما داشته باشد. سایزها عموما از ۴ میلی متر (۵.۳۲ اینچ ۹ شروع می شود و تا ۲۵ میلی متر ( ۱ اینچ ) ادامه می یابد. همچنین وزن هم از ۲۸ شروع شده و تا ۸۰ گرم بر متر ادامه می یابد . همین مورد اهمیت استفاده صحیح از این محصول را افزایش داده است . کارشناسان ما در گروه نسوز توس می توانند به شما در انتخاب بهتر سایز و ابعاد کمک نمایند .  

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *